Helt apropå...:-)

Apropå vad som skrevs och diskuterades på min fb häromdagen,
så vill jag bara kort anknyta till detta...
Har just sett en dokumentär på tv4 Fakta, där bl a två unga killar hade råkat ut för svåra mc-olyckor,
och jag kan väl säga att det väckte en del minnen...
Dom, liksom jag, överlevde mot alla odds
- men det gick ingen spårlöst förbi...
Skräck, dödsångest, vetskapen om att man stirrat döden i vitögat...!

Och jag vet att jag själv hade ett val den där jävla dagen, den 18 februari 2001,
jag behövde inte hoppat upp på "bönpallen"
- men det gjorde jag, eftersom jag var naiv nog att tro att han som körde hojjen lyssnade på och tog hänsyn till vad jag sade och önskade...
Nu var ju inte så fallet och kraschen var mer än brutal - men jag överlevde!
Dock ledde det till att mitt liv för alltid förändrades på flera sätt,
och det som faktiskt varit svårast att försöka förlika sig med är att ha mist min självständighet
- för den självständigheten man har när man har körkort och egen bil, går inte att jämföra med något annat!
Smärtorna av skadorna jag ådrog mig kommer jag alltid att leva med och dom är hela tiden närvarande
- men att däremot inte längre kunna njuta av lyxen att själv kunna köra var jag vill, när jag vill och hur jag vill...
det suger bigtime!:-(

Med det sagt vill jag bara tillägga till de som av någon anledning trott att jag hade bil och körkort för typ 6-7 år sedan - det är rena önsketänkandet för mig! :-) För jag har varken fått eller kunnat köra bil sen den dagen för snart 11,5 år sedan...!

Kärlek!
//Anna

Kommentarer
Postat av: Tina

Oj vad tufft....kramar från mig.

2012-06-04 @ 19:54:55
URL: http://www.tina-exanimo.blogspot.com
Postat av: Elle von Tiger

Jaa du finaste Anna, vad säger man??? Kramar om iallafall

2012-06-06 @ 22:43:55
URL: http://sammelsuriet.wordpress.com/
Postat av: Me, myself and I...

Tack fina Ni<3! Går ingen nöd på mig, jag lever ju som sagt:-)! Men visst blir det väl jobbigt ibland när man till och med ifrågasätts av de som så att säga "ska" stå en närmst..!? I will survive! :-)

Kramar, Anna.

2012-06-11 @ 19:35:56
URL: http://annalandinnilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0